Странице

понедељак, 23. октобар 2017.

Pletenica sa orasima




Kolač sa slike je dušu dao za one koji bi jeli štrudlu, ali ih mrzi čekanje da naraste testo sa kvascem, koje usput može i da omane pa se ne digne najbolje, ili bude žilavo, ili suvo.. Pletenica sa slike ne može da ne uspe jer je priprema baš jednostavna, a ispečena ima lep presek i ukus joj je fantastičan! Pravila sam je po preporuci moje cool - prije Sneže i to sa manjim odstupanjem, jerbo nisam imala pomorandžu koju je ona stavljala u nadev. Pletenica može da se pravi sa orasima kao što sam i ja (moji su bili tamniji, što ne utiče na ukus), a Sneška kaže da je još bolja sa lešnicima, pa vi kako vam drago, odnosno sa onim što imate u kući.. 


Sastojci
150 gr sira za kolače (neslani švapski ili sitni sir)
1 jaje 
70 gr šećera 
6 kasika ulja 
250 gr brašna 
1 prašak za pecivo (može i samo pola)
mrvica soli

250 gr mlevenih oraha 
100 gr šećera 
1 vanilin šećer 
malo cimeta
po želji suvo grožđe
50-100 ml mleka (ili ceđenog soka od narandže)

1 jaje za premazivanje (opciono)
80 gr šećera u prahu (može i više, meni je ovo dovoljno)
par kašika mleka (ili vode, ili soka od limuna/pomorandže)

Priprema:



  • Sir, šećer, jaje i ulje izmešati i dodati polako brašno promešano sa praškom za pecivo. Zamesiti glatko testo da se ne lepi. Zamotati ga u providnu foliju i staviti u frižider na 30 minuta. 
  • Samlevene orahe pomešati sa šećerom, vanili šećerom, cimetom i uz dodavanje mleka napraviti gušću masu pogodnu za mazanje - mleko dodavati postepeno da fil ne bude redak! Po želji se mleko može zameniti sokom od pomorandže. 
  • Na pobrašnjenoj radnoj površini razviti testo u obliku pravougonika, pa ga premazti filom. Urolati sa duže strane u rolat i preseći ga po dužini oštrim nožem na dva dela.
  • Ispreplitati testo u pletenicu i staviti je u kalup obložen papirom za pečenje (moj je 35x10cm) ili na veći pleh na kome je papir za pečenje). Premazati po želji umućenim jajetom.
  • Pletenicu peći 30 minuta na 180°C. Pečenu malo prohladiti, pa je išarati glazurom od prah šećera pomešanim sa par kašika mleka.